חברות הטבק משווקות את הסיגריות האלקטרוניות כמוצרים יותר בריאים,
זה לא נכון! המחקרים כבר מראים שהן מסוכנות לבריאות
ד"ר לירז מרגלית, פסיכולוגית חברתית, מסבירה על הפסיכולוגיה שעומדת מאחורי השיווק האגריסיבי של חברות הטבק. אסור להאמין לחברות הטבק, שמעמידות פנים כאילו הן משווקות חופש בחירה אישי, בעוד שלמעשה הן רק משמרות את הכנסותיהן הכספיות – ללא התחשבות במיליוני בני האדם שמשלמים בבריאותם ובחייהם בכל שנה.
צפו בסרטון.
חברות הטבק משווקות את הסיגריות האלקטרוניות כמוצרים יותר בריאים, וזה לא נכון. המחקרים כבר מראים שהן מסוכנות לבריאות. מאחר וזה מוצר חדש יחסית, הקיים רק כ-15 שנה, נדרש פרק זמן ארוך עד שחלק מהנזקים הבריאותיים נחשפים. למעשה אין לנו עדיין תמונה מלאה של היקף הנזקים הבריאותיים. האם תרצו להיות בין אלה שיגלו את זה על בשרם?
נוזלי סיגריות אלקטרוניות מכילים בדרך כלל ארבעה מרכיבים עיקריים:
מחקרים מראים כי בנוזלי הסיגריות אלקטרוניות נמצא מספר רב של חומרים רעילים וחומרים מסרטנים,
כולל אלדהידים, ניטרוזאמינים, מתכות, אלקלואידים של טבק ופחמימנים ארומטיים פוליציקליים.
בנוסף, בתהליך האידוי נוצרים חומרים משחררי פורמלדהיד – כימיקל מסרטן.
נמצא כי חשיפה למתכות שנמצאות בנוזלים ובתרסיסי סיגריות אלקטרוניות
עלולה לסכן משמעותית את הבריאות, ואף לגרום לסרטן.
ענת טל – מדריכת הסברה של האגודה למלחמה בסרטן : “האתגר הכי גדול של חברות הסיגריות זה להמשיך למכור הרבה סיגריות אבל 8 מיליון איש מתים כל שנה בעולם כתוצאה מעישון, אז איך עסק כזה ישמור על המכירות? ישווק מוצרי עישון חדשים.
סיגריה אלקטרונית היא לא בטוחה. היא לא סתם אדי מים. זה מוצר מסוכן וממכר שיכול לגרום לנזקים בריאותיים, כמו כל שאר מוצרי העישון”.
צפו בסרטון.
בעקבות העלייה המדאיגה בקרב צעירים ובני נוער המעשנים סיגריה אלקטרונית יזמה האגודה למלחמה בסרטן, בין הראשונים בישראל ובעולם (לאחר הקמפיין המשותף ל-FDA ול- CDC בארצות הברית).
קמפיין חדש ויצירתי לבני נוער וצעירים על נזקי סיגריות אלקטרוניות וסימני השאלה על השלכות השימוש לאורך זמן.
הקמפיין בכיכובו בהתנדבות של אייל קיציס בדמות ארנב עולה באמצעות משרד הפרסום ציבלין שהציעו והפיקו את התשדיר בהתנדבות.
צפו בסרטון.
אלו הנזקים שכבר הוכחו מחקרית: